marco dobbe

Ik ben Marco Dobbe, 38 jaar en al ruim 20 jaar werkzaam in de zorgsector bij een grote zorgorganisatie met locaties in Den Haag, Leidschendam-Voorburg en Zoetermeer. Na verschillende vakantie- en bijbaantjes te hebben gehad in deze organisatie ben ik, nadat ik de opleiding MBO facilitaire dienstverlening heb gevolgd doorgestroomd naar teamleider facilitaire zaken. Dit doe ik ruim 15 jaar.

In mijn functie ben ik verantwoordelijk voor alle facilitaire facetten binnen een locatie en daarnaast ben ik ook verantwoordelijk voor de afdeling Welzijn. Onder deze afdeling valt de activiteitenbegeleiding, maar ook het organiseren van evenementen op de locatie en voor de organisatie. In 2012 hebben een aantal collega’s en ik de koppen bij elkaar gestoken om te kijken of wij een uniek evenement konden neerzetten voor de 12 zorglocaties voor de cliënten en hun mantelzorgers. Wij hebben het toen voor elkaar gekregen om voor de eerste keer Willeke Alberti te boeken. De jaren erna hebben wij optredens gehad van Ronnie Tober, Ben Kramer en Anneke Grönloh. Zowel Willeke als Ronnie waren erg enthousiast en hebben meegedacht over met de organisatie. Hierdoor werd ons netwerk natuurlijk uitgebreid. Al snel kwamen we erachter dat er twee locaties waren die met het standaard programma niet uit de voeten kwamen. Dit betrof een locatie waar alleen jongeren verblijven en een locatie die vooral gericht is op Surinaamse ouderen. Het jaar erna hebben we voor deze locaties een apart programma geschreven wat aansloot op die doelgroepen.

Daarnaast heb ik samen met een andere collega al meerdere malen een personeelsfeest georganiseerd. Dit is klein begonnen met 3 locaties en is daarna uitgegroeid naar een locatie in Rijswijk de Broodfabriek. In 2013 organiseerde wij een feest voor 5 locaties. 1 week van tevoren kregen wij te van de directie te horen dat het voor alle locaties moest gelden. Dit was even aanpoten, want ging het passen. De locaties was natuurlijk uitgezocht voor het aantal mensen dat zou komen van 5 locaties. Er moest dus in hele korte tijd van alles erbij worden georganiseerd. Uiteindelijk is dit allemaal gelukt en was het een knalfeest in Madurodam. Op mijn locatie worden de evenementen zelfstandig georganiseerd door mijn teams. Het team Eten en Drinken, Activiteitencentrum en Technische dienst zorgen dat alles op elkaar is afgestemd en als ze ergens niet uitkomen dan neemt er iemand contact met mij op.  

Ik ben in het bezit van een certificaat sociale hygiëne en een BHV-diploma. Tevens ben ik Hoofd BHV en heb ik hierdoor ook extra aandacht voor (brand)veiligheid. Dit komt zeker van pas tijdens het organiseren van allerlei evenementen.

Al met al heb ik ruim ervaring met het organiseren van evenementen en ben ik zeer goed in staat om dit team aan te sturen en te motiveren om ervoor te zorgen dat ieder evenement als een topprestatie wordt neergezet.


  

flexibel

creatief

alert